Pred Vama je 17. broj Dramskog odgoja te se nadam da ćete ga sa zanimanjem „prolistati“. Riječ „prolistati“ namjerno stavljam u navodnike budući da će ovaj broj časopisa, zbog nedostatka financijskih sredstava, biti dostupan samo na mrežnim stranicama Hrvatskog centra za dramski odgoj.
Nažalost, ovaj put, iz raznih razloga, nije bilo moguće popratiti raznolika i bogata događanja u našoj udruzi. Dogodila su se, naime, dva godišnja Sabora kao i dvije dodjele Nagrada Hrvatskog centra za dramski odgoj. Bilo je tu zanimljivih i poučnih radionica, lijepe i svečane atmosfere dodjele nagrada.
Nedostaju i neke uobičajene rubrike, pa sam umjesto njih obnovila rubrike Razgovaramo i Osmišljena praksa koje su bile prisutne u starijim brojevima našega glasila. Uvela sam i novu rubriku Predstavljamo u kojoj se bavimo dramskim radom naših članica i članova izvan HCDO-a, u nekim drugim udrugama ili institucijama, te predstavljamo članice i članove koji žele s nama podijeliti svoju dobru praksu.
Odmah na početku časopisa, očekuje Vas rubrika Iz života udruge u kojoj ćete pronaći tekst Marijane Peršić o radionici procesne drame Allana Owensa koja se zbila u Puli te prikaz radionice koju je Ljubica Beljanski Ristić održala u Zagrebu iz pera Maše Rimac Jurinović.
Slijedi tekst Katarine Kolege o različitim dramsko-pedagoškim praksama iz raznih krajeva svijeta te intervju s Krunom Tarle koji otvara sasvim drugačiji pogled na lutkarstvo.
Temat ovoga broja Dramskog odgoja jest Od nastavnog sata do predstave. Tu ćete pronaći tekstove Nataše Jurić Stanković, Roberte Rudele, Nataše Roginek te Miroslava Artića čiji rad ne pripada tematu u strogom smislu te riječi, no istražuje primjenu dramskih metoda u nastavi etike.
U rubrici Predstavljamo možete pročitati tekst Dubravke Granulić o kazalištu sjena u nastavi hrvatskog jezika koji je inspirirao i naslovnicu ovog broja, te rad Snježane Krpes o primjeni forum kazališta u okviru kampanje protiv fizičkog kažnjavanja djece. Ksenija Lekić piše o Udruzi Ogrc čija je suosnivačica te koja, uz ostale aktivnosti, njeguje i dramski odgoj. Ivana Marijančić govori o Studiju Kubus i njegovim aktivnostima vezanim uz dramsku pedagogiju. Slijede tekstovi Tanje Tole o lutkarskom stvaralaštvu potaknutom pričama Ivane Brlić-Mažuranić te Vanje Zanze o projektu Zemlja bez granica u Osijeku.
Zadnji rad ovoga broja je moj tekst o dramskim postupcima u nastavi koji nastoji dati jedan mogući odgovor na pitanje zašto ih primjenjivati u nastavi.
Želim Vam puno uspjeha i radosti u Vašem dramskom radu!
Vaša urednica,
Ozana Iveković