Predstava Teatra Tirena za Mjesec borbe protiv ovisnosti – “Bijeg nije rješenje”

MJESEC BORBE PROTIV OVISNOSTI
15.11. – 15.12.
Za mjesec borbe protiv ovisnosti Teatar TIRENA u ponudi ima predstavu o prevenciji ovisnosti
«BIJEG NIJE RJEŠENJE»
namijenjenu 7. i 8. razredima osnovnih te 1. razredima srednjih škola

bijeg_Tirena

Predstava govori o svakodnevnim situacijama u koje zapadaju tinejdžeri: svađe u kući, pretjerana kontrola roditelja, nebriga roditelja, tulum na kojem se nudi ‘nešto novo’. Sve počinje bezazleno: markiranjem, eksperimentiranjem – jer kad mogu svi, zašto ne bi probao i ti?! Jedino je važno biti dio društva, biti faca… No sve to ima i posljedice kojih mladi nažalost često nisu svjesni. Ponekad je dovoljno pogriješiti samo jednom…

 Vrijeme u kojem živimo je posebno rizično za mlade. Obitelj i škola ne uspijevaju u potpunosti odgovoriti na njihove potrebe. Ponašanje mladih je sve neprilagođenije, a očituje se sve ranijim početkom konzumiranja alkohola i droga. Upotreba alkohola i opijata kratkotrajno donosi zaborav problema, no trajno smanjuje mentalne kapacitete te usporava mentalni razvoj adolescenata. Problemi od kojih bježe, vraćaju im se u još drastičnijem obliku.

Režija: Marina Petković Liker
Dramaturgija: Nina Horvat
Igraju: Marija Šorša, Dino Škare,  Nina Horvat
Glazba: Darko Horvat

Teatar Tirena dugogodišnji je partner škola u odgoju i obrazovanju djece i mladih.

Kao uvod u mjesec borbe protiv ovisnosti Tirena je u suradnji s Gradskim uredom za obrazovanje, kulturu i sport poklonila četiri izvedbe predstave ‘Bijeg nije rješenje’ školama koje pohađaju učenici slabijeg imovinskog stanja.

 Za sve dalje informacije možete se obratiti na brojeve 091 5236119 (Darko Horvat), 01 4100 241 ili na mail teatartirena@gmail.com

logo_teatar_Tirenawww.tirena.hr
www.facebook.com/teatartirena

GLUMAČKI TEČAJ za studente, Studentsko naselje Stjepan Radić, Zagreb

Studentski centar – Kultura promjene i Studentski kazališni studio organiziraju

GLUMAČKI TEČAJ

(za studente i sve koji se takvima osjećaju).

U tijeku su upisi novih polaznika, a tečaj počinje u ponedjeljak, 13.listopada u Kinu Forum (Studentsko naselje Stjepan Radić, Jarunska 2) u 20 sati.

 Voditelj je Denis Patafta, dramski pedagog i prof.sociologije (dpatafta@yahoo.com).

sks

Tečaj traje 2 semestra – u prvom se radi na osnovama glume (praktično te grupno i individualno) dok se u drugom radi na razvijanju glumačkih vještina
kroz praktičan rad na predstavi.
Pozivamo sve zainteresirane da dođu do Kina Forum te se informiraju,
bez obveze – prvi sat je besplatan!

Tečaj je prvenstveno namijenjen studentima, no otvoren je za sve punoljetne osobe sa željom i voljom da rade na sebi i doprinose radu Studija koji kontinuirano provodi dramsku edukaciju za studente od 1994.g. Od tada su iz Studija izašli brojni, sad već afirmirani, dramski umjetnici. Na kraju tečaja, uz malo truda, polaznici će biti osposobljeni da samostalno kreiraju kazališnu predstavu ili oforme i vode svoju kazališnu skupinu, da se samopouzdano javljaju na audicije za TV-serije ili prijemni ispit na Akademiji dramske umjetnosti, dok poseban naglasak u radu stavljamo na razvijanje osobnog samopouzdanja i jasnoće izraza kako u osobnoj komunikaciji tako i u bilo kojem javnom nastupu
ili obraćanju javnosti.

Osim praktičnog rada organizirat će se i posjete kazališnim predstavama te razgovori s dramskim umjetnicima. Studio surađuje i s nekoliko casting agencija.

Cijena tečaja (listopad-siječanj) je 540 kn a plaća se i u ratama.

Dobrodošli!

Započinju vikend radionice Teatra Tirena! BIBLIOTERAPIJA I ODGOJNA DRAMA; CRNA KRALJICA 1, 2, 3!

logo_teatar_Tirena

BIBLIOTERAPIJA I ODGOJNA DRAMA

subota 11.10. i nedjelja 12.10. (9 – 14h)

Razvijanje socijalne i emocionalne inteligencije te socijalnih i emocionalnih vještina identifikacijom s likovima iz književnih djela uz pomoć dramskih tehnika. Kako mladima pomoći ojačati samopouzdanje, otkriti vlastite vrijednosti, razviti komunikacijske vještine, razumjeti govor tijela i neverbalnu komunikaciju, pomoći u rješavanje sukoba, razviti empatijsku točnost. Praktičan rad s književnim djelima, izrada ematijske mape, bibliovodič za tinejdžere-primjer pripreme za izvođenje nastave.

Radionica je namijenjena: nastavnicima, socijalnim radnicima, knjižničarima, pedagozima, djeci i mladima.

VODITELJICA: prof. Jasna Šojer

biblioth1

 ——————————————————————————————————–

 CRNA KRALJICA 1, 2, 3!
(igrom i kazališnim vježbama do predstave)

Subota 25.10. i nedjelja 26.10. (9 – 14)

Često puta tekst je prvo za čime posežemo kad razmišljamo o radu na predstavi, a time se preskače dragocjeno iskustvo dramskih igara i kazališnih vježbi koje također mogu biti početna inspiracija za rad na autorskom projektu. Na radionici ćemo istraživati kako se i koliko duboko pojedine dramske igre mogu razviti u kazališno zanimljiv materijal, te kako nam kazališne vježbe mogu pomoći kod formiranja karaktera likova, situacije i priče same.

Cilj radionice je ukazati redateljima, učiteljima, dramskim pedagozima da i obična igra, ako joj se pristupi na kreativan način, može biti kazališna predstava.

Radionica je namijenjena amaterima i profesionalcima koji traže drugačiji pristup u  radu na predstavi.

VODITELJICA: Iva Milley, dramska i mimska pedagoginja

 ——————————————————————————————————–

CIJENA POJEDINE RADIONICE JE 250kn.

U prilogu Vam šaljemo prijavnicu koju je potrebno ispuniti da biste se prijavili i poslati ju na e-mail adresu iva@tirena.hr

Prijavnice možete preuzeti ovdje:

PRIJAVNICA – Biblioterapija

PRIJAVNICA – Crna kraljica

 Tel: 01 412 0041, tel/fax: 01 307 7410

www.tirena.hr

www.facebook.com/teatartirena

Intenzivna radionica marioneta, 7.-8.11.2014., Centar za kulturu i film Augusta Cesarca, Zagreb

CK A_CesarecINTENZIVNA RADIONICA MARIONETA
18 god.+

 Od konstrukcije, preko izrade do animacije prema tehnici
prof. Albrechta Rosera

Voditelj: Dubrako Torjanac

marionete

 SADRŽAJ:

KONSTRUKCIJA I IZRADA MARIONETA
- izrada osnovne marionete
- izrada tücher marionete 

ANIMACIJA
- animacija osnovne marionete
- rad s tücher marionetom /držanje i upravljanje križom, hodanje, sjedenje, letenje, lijeganje, ustajanje, koordinacija pokreta, pojedinačne etide, etide u parovima i manjim grupama/
- animacija platna

 Termini održavanja:
 petak,  07.11. (17:00-20:00)
 subota, 08.11. (09:00-13:00 PAUZA 15:00-20:00)
 nedjelja, 09.11. (10:00-14:00)

  Mjesto održavanja: Ilica 227/I.kat

  Kontakt i prijave: ivana.market@gmail.com, 

www.centarcesarec.hr

Seminar „Važnost narodnih bajki i umijeće pripovijedanja“, 24.-26.10.2014., Centar za kulturu i film Augusta Cesarca, Zagreb

Centar za kulturu i film Augusta Cesarca organizira seminar

 VAŽNOST NARODNIH BAJKI I UMIJEĆE PRIPOVIJEDANJA

bajke

  Seminar je zamišljen kao poticaj pedagozima, nastavnicima, profesorima, studentima, kao i roditeljima, u radu s djecom i mladima.

Voditeljica: Jasna Held

Jasna Held

TIJEK SEMINARA:

Uvod u svijet bajki i priča (narodne tradicije), atmosfera bajki
Kultura govora (umijeće pripovijedanja i umijeće slušanja)
Važnost bajki u odgoju i odrastanju (slike, imaginacija, riječ i govor)
Bajka
Vježba memorije u slikama
Razgovor o bajci, simbolika, ritam, doživljaj, točka preokreta, razvoj
Rad s djecom i mladima (igrokazi, predstave)
Vježba pripovijedanja
Poezija govora, vježba (uključujući i govorne vježbe)
Odabir najvažnijih trenutaka u bajci
Vježba igrokaza

 Termini održavanja:
24.10 (18-21h)
25.10. (10-20 s pauzom za ručak)
26.10. (10-14h)

 Mjesto održavanja: Ilica 227/III 

 Prijave i informacije: ivana.market@gmail.com, www.centarcesarec.hr

CK A_Cesarec

Dramski odgoj br. 18

Dramski_odgoj_18Poštovane čitateljice i čitatelji!

Pred vama je novi web broj Dramskog odgoja što znači da smo i dalje (i do daljnjega) s vama u virtualnom obliku. No nadam se da vam to neće smetati budući da smo za vas priredili možda nešto manje, ali svakako vrijednih i zanimljivih priloga.

Rubrika Tema je ovaj puta posvećena našim dramsko-pedagoškim pregaocima koji dolaze iz prirodoslovno-matematičkog područja i koji primjenjuju dramske metode u nastavi tih predmeta u višim razredima osnovne škole, u srednjoj školi pa čak i u visokom obrazovanju. Tako ćete imati prilike pročitati tekstove o dramskoj praksi Nevenke Černoš, Milene Ćulav Markičević, Krešimira Hihlika i Zvonimira Peranića koji svakako među prvima uvode dramski odgoj u područja koja uza nj, da tako kažemo, nisu primarno povezana. Nadam se da će ovi tekstovi poslužiti kao vrijedan poticaj njihovim kolegicama i kolegama da se educiraju u dramskoj pedagogiji te da koristeći dramu približe matematiku, fiziku i kemiju učenicima i zainteresiraju ih za te školske predmete koji nerijetko slove kao bauci.

U ovom broju donosimo tekst o općim paradigmama dramskog odgoja u našoj Osmišljenoj praksi iz pera Vlade Krušića. Riječ je o djelomično skraćenom i prerađenom poglavlju njegove na Filozofskom fakultetu obranjene doktorske disertacije o paradigmama dramskog odgoja u Hrvatskoj od 19. stoljeća do konca Drugoga svjetskog rata. Ovaj će rad svakako razbistriti pojmove i utrti put boljem razumijevanju pojavnih oblika dramske pedagogije u nas i u svijetu.

Predstavljamo vam i prikaz Comenius stručnog usavršavanja Drama u osnovnoj školi što ga je pohađala naša članica Dubravka Granulić u Velikoj Britaniji. Osim opisa samog usavršavanja, imat ćete priliku pročitati i autoričin doživljaj te zemlje i ljudi koje je tamo upoznala.

Elena Žugec, profesorica engleskog jezika iz Zagreba, prikazala je radionicu o dramskim postupcima u nastavi stranih jezika koju su vodile Dijana Mateša i Grozdana Lajić Horvat. Postupke koje je naučila, autorica koristi u svojoj nastavnoj praksi i pokazali su joj se lako primjenjivi, a među učenicima omiljeni. Nadamo se da će se dramske metode, zahvaljujući ovim iskustvima, udomaćiti i u nastavi stranih jezika.

Potrudili smo se za vas analizirati neka izdanja s područja dramskog odgoja koja uglavnom nisu nova, no smatramo da će vam biti korisna u radu ukoliko ih već ne poznajete i ne koristite. Ove su recenzije uglavnom iz pera Katarine Kolege, Vlade Krušića te vaše urednice.

Napominjem da se, ukoliko vas pobliže zanima bilo što o čemu se pisalo u vašem i našem Dramskom odgoju ili ako želite kontaktirati nekoga od autora, možete obratiti na e-mail adresu ozana.ivekovic@yahoo. com.

U nadi da ćete čitati ovaj časopis s istim veseljem s kojim smo ga za vas pripremali, srdačno vas pozdravljam!

Vaša urednica
Ozana Iveković

Završava PartART projekt

Međunarodni Part-Art projekt, punim nazivom Participativne umjetničke metode kao poticaj za djelovanje u stvarnom životu, u kojem je kao partnerska organizacija sudjelovao i naš Centar, približio se svom svršetku. Projekt je ostvaren u okviru europskog programa za cjeloživotno učenje GRUNDTVIG, a financiran je sredstvima Europske unije, točnije, sudjelovanje i radni udio svake partnerske organizacije financirale su matične nacionalne agencije za mobilnost i programe EU.  Od ljeta 2012. šest udruga iz šest europskih zemalja (Kulturno izobraževalno društvo PiNA, Slovenia – nositelj i koordinator projekta; Loesje, Njemačka; OMIX Ribadavia, Španjolska; Peer Producties, Nizozemska;  Stranaidea S.C.S.Im­presa Sociale Onlus, Italija; HCDO, Hrvatska) razmjenjivalo je kreativne postupke i primjere dobre prakse iz triju izražajnih područja – kazališta, pisanja i medijskih umjetnosti – namijenjene svima onima koji kao aktivisti i edukatori (učitelji, pedagozi, socijalni radnici, aktivisti građanskih udruga i sl.) djeluju u raznim oblicima formalnog i neformalnog odgoja i obrazovanja za demokratsko građanstvo.

partart1

Hrvatska sudionica u projektu bila je naša članica, dramska pedagoginja-mentorica Ivana Marijančić, koja je dala značajan doprinos projektu ponudivši svoja bogata iskustva s kazalištem potlačenih kao oblik izrazito participativne metodike koja se učinkovito može kombinirati s metodama ostalih umjetničko-izražajnih područja zastupljenih u projektu.

partart2

Uz sudjelovanje na radionicama drugih izražajnih područja u Izoli, Berlinu i Torinu, Ivana je u Puli u lipnju 2013. odlično organizirala i realizirala radionicu kazališta potlačenih za sudionike partnerskih organizacija, kao i radionicu kombiniranih metoda predstavljenih u projektu, koju je održala ujesen 2013. u Zagrebu i koja je bila namijenjena širem krugu zainteresiranih za građanski odgoj.

partart3

Jedan od ishoda projekta je i Priručnik Part-Art projekta, objavljen u elektroničkom izdanju, s općim opisom projekta i partnerskih organizacija te s opisom preko tridesetak postupaka (igara, vježbi i tehnika) primijenjenih ili razvijenih na radionicama projekta. Priručnik je (zasad) na engleskom jeziku, a može biti od pomoći onim našim članovima koji se bave ili koje naročito zanima građanski odgoj i obrazovanje.

Postupci primijenjeni i izloženi tijekom projekta mogu se također naći na mrežnim stranicama projekta www.part-art.net koje će biti aktivne još sljedeće dvije godine.

partart4

O projektu i priručniku njegovi urednici napisali su sljedeće:

„Zahvaljujući Grundtvig programu bili smo u mogućnosti organizirati Part-Art kao jedinstveni projekt razvoja novih tehnika participativne umjetnosti. Također, bilo je uzbudljivo surađivati s mladim aktivistima, edukatorima i pedagozima iz različitih sredina i s različitim iskustvima toliko predanih svom umjetničko-odgojnom radu.

Objavljivanjem ovog priručnika sigurni smo da se Part-Art nastavlja. No sljedeći korak Part-Arta je na Vama – otkrijete ovaj priručnik i pročitajte ga! Molimo Vas, koristite ga, proslijedite ga drugima i podijelite svoja vlastita iskustva, nove postupke i participativne umjetničke metode s drugima na mrežnim stranicama www.part-art.netS ovim metodama, vjerujemo da ćemo posijati novo sjeme kreativne društvene promjene.

Priručnik Part-Art projekta 

10. kazališni kamp Teatra TIRENA /lipanj-srpanj/ Zagreb – Pazin

Kazališni kamp zamišljen je kao kazališni i dramsko-pedagoški edukacijski centar gdje se kroz radionički pristup promiče kreativni i estetski razvoj djece i mladih, edukacija osoba koje rade s djecom i mladima, razvoj kazališne kulture, stjecanje stručnog znanja iz kazališta kao medija, afirmacija mladih umjetnika… Tijekom godina kroz radionice Kampa prošlo je preko sedam stotina polaznika, a 2014. održat će se u svom jubilarnom, desetom izdanju. Prošle smo godine uveli novost – osim u Pazinu, dio radionica održava se i u Zagrebu kako bismo što većem broju polaznika omogućili sudjelovanje u radionicama.

Od 21. lipnja do 7. srpnja održat će se 12 radionica u Zagrebu :
IGROM DO IGRE // MEETING SHAKESPEARE
POI –vještina žongliranja // KAZALIŠTE ZA NAJMLAĐE
PLJESNI, SKOČI, OTPLEŠI // GOVORENJE POEZIJE
CRNA KRALJICA 1, 2, 3,
PISANJE SCENARIJA ZA KRATKI IGRANI FILM
PRISVAJANJE MONOLOGA
PROCESNA DRAMA // UVOD U PSIHODRAMU
RAZVOJNA BIBLIOTERAPIJA I ODGOJNA DRAMA

Od 19. do 26. srpnja očekujemo vas u Pazinu na radionicama:
KAZALIŠTE I VRIJEME i
KAZALIŠTE ZA NAJMLAĐE

VIŠE:  www.tirena.hrfacebook.com/teatartirena

Pulski Forum 2014 – festival Kazališta potlačenog (25. – 30. lipnja, Pula, Hrvatska)

Od 25. do 30. lipnja Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula po sedmi put organizira godišnji festival Kazališta potlačenog u Puli. Kao dio Međunarodnog kazališnog festivala mladih PULSKI FORUM združuje praktičare i grupe  Kazališta potlačenog iz cijeloga svijeta s ciljem da se osigura prostor za razmjenu iskustava korištenja kazališta za društvene transformacije.

forum pula1

Program:

Radionice:

0. Radionica 0 (predfestivalska radionica)
STABLO: UVOD U KAZALIŠTE POTLAČENOG
Voditelji: Marijana Peršić i Aleksandar Bančić (Hrvatska)
NB: Radionica je besplatna i održat će se na hrvatskom jeziku

1. Stepping Stones predstavlja
ISTRAŽIVANJE NA TEMU: POTEŠKOĆA, SNOVI I TEŽNJE
Opsežan uvid u metode Kazališta potlačenog u radu s djecom i mladima s poteškoćama u učenju
Voditelji: Michael Appleyard i Liz Fitzgerald-Taylor (Stepping Stones, UK)

2. KRAJ FORUMA JE TEK POČETAK
Voditelj: Gavin Crichton (Active Inquiry, Edinburg, UK)

3. ESTETIKA POTLAČENOG: RIJEČ
Voditelj: Christoph Leucht (Kuringa, Berlin, Njemačka)

4. STVARATI NA RAZMEĐI BRECHTA I BOALA
Voditelj: Uri Noy-Meir (TheAlbero, Italija)

Večernje predstave:

1. SNOVI OD PAPIRA (SONHOS DE PAPEL) – predstava Forum kazališta
DRK – Grupo de Teatro Fórum Cova da Moura (Lisabon, Portugal)

2. VUELTA Y VUELTA – documentarni film (u suradnji s KINO VALLI)
Redatelji Daniela Bichl i Markus Toth

forum pula2

3. SUĐENJE (IL PROCESSO) – interaktivna predstava
TheAlbero (Rim, Italija)

4. TKO JE NAJBOLJI? – predstava Forum kazališta
Kuringa Berlin (Berlin, Njemačka)

5. BEZ IZLAZA NA OTVORENOM MORU – predstava Forum kazališta
Theatre for Changes (Erevan, Armenija)

forum pula3

Više informacija: http://ink.hr/index.php?id=805

forum pula4

forum pula5

Cilj je festivala Pulski Forum popularizirati i razviti metode Kazališta potlačenog u široj regiji. Zbog toga smo odlučili rezervirati deset (10) mjesta na svakoj radionici za državljane Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Kosova i Makedonije. Iznos kotizacija za ta mjesta je sljedeći:

Jedna radionica: 300 kn
Sve radionice: 1000 kn
Ova ponuda vrijedi do 1. lipnja 2014.
Nakon tog datuma cijene su sljedeće:
Jedna radionica: 600 kn
Sve radionice: 2300 kn

Predstave i javne prezentacije su BESPLATNE (Osim filma “Vuelta y Vuelta”. Ulaznica košta 10 kn).

Molimo Vas da iskoristite ovaj formular za prijave: FORMULAR ZA PRIJAVU

Prijave za predfestivalsku radionicu mogu se obaviti na e-mail: mkfm@ink.hr

NB: Uplate bi se trebale izvršiti na prvi dan radionice.

O Centru

Hrvatski centar za dramski odgoj osnovan je u veljači 1996. Centar je nestranačko, nedržavno, nedobitno udruženje građana koje ostvaruje sljedeće osnovne ciljeve:

  • promiče, predstavlja i istražuje dramski i kazališni odgoj kao nastavni dio humanističkog odgoja,
  • potiče razvoj teorije i prakse koja ispituje povezanost drame, kazališta i odgoja,
  • prikuplja, prenosi i popularizira obavijesti i iskustva s područja dramskog i kazališnog odgoja u Hrvatskoj i inozemstvu,
  • štiti ugled i stručni položaj svojih članova.

U siječnju 2002. naš je Centar brojao preko 450 članova s područja cijele Hrvatske s 10 lokalnih ogranaka.

Ogranci HCDO osnovani su u Križevcima, Osijeku, Požegi, Puli, Rijeci, Sisku, Splitu, Šibeniku, Zaboku i Zagrebu.

Naše članstvo čine školski učitelji, socijalni radnici, psiholozi, terapeuti, rehabilitatori, dramski pedagozi i kazališni umjetnici, studenti i odgajatelji.

Centar je učlanjen u Međunarodnu udrugu za dramu, kazalište i odgoj (International Drama/Theatre and Education Association – IDEA).

 OBLICI DJELOVANJA CENTRA

  • organiziranje seminara, savjetovanja, okruglih stolova i predavanja,
  • izdavačka djelatnost ( publikacije, brošure i sl. ) sukladno zakonu,
  • provođenje stručnih istraživanja,
  • priređivanje i pripremanje namjenskih predstava i nastupa na nedobitnoj osnovi,
  • prikupljanje obavijesti o dramskom i kazališnom odgoju,
  • suradnja s odgojno-obrazovnim i umjetničkim ustanovama te srodnim profesionalnim udrugama u Hrvatskoj i inozemstvu.

DNEVNE ZADAĆE NAŠEGA RADA

  • promicanje i razvoj dramskog odgojnog rada,
  • promicanje i razvijanje govorne kulture i kulture javnog nastupanja,
  • razvoj metodike dramske pedagogije,
  • pomoć u radu i dopunsko obrazovanje svih zainteresiranih za odgojni dramski rad,
  • suradnja s prosvjetnim i dramsko-obrazovnim ustanovama
  • skrb o dramski darovitoj djeci i mladeži,
  • preventivno djelovanje protiv svih oblika ovisnosti,
  • zaštita ugleda i stručnog položaja članova.

TKO JE POTPOMAGAO NAŠU AKTIVNOST?

Činjenica je da ciljevi dramskog odgoja odgovaraju nekim osnovnim potrebama modernog hrvatskog društva. To je razlog što smo dobivali – makar verbalnu – podršku svih kojima smo se obraćali za pomoć. Sljedeće su organizacije i ustanove financijski podupirale našu aktivnost:

Godišnja skupština HCDO-a, 30. studeni 2013.

POZIV NA GODIŠNJU SKUPŠTINU 2013.

SUBOTA, 30. studenoga 2013., 16,00 sati, CENTAR MLADIH RIBNJAK, RIBNJAK 1 (Park Ribnjak), ZAGREB


Poštovane članice! Poštovani članovi!

Poziv koji Vam upućujemo ima posebnu važnost.

Skupština na koju Vas pozivamo ne bi trebala biti samo jedan od naših uobičajenih godišnjih skupova kakve smo prema statutu dužni održavati jedanput godišnje i kakve smo dosad rutinski i korektno odrađivali. Naime, u ovom času naš se Centar nalazi na točki kada valja ozbiljno promisliti o njegovoj budućnosti. Ali ne zato što se možda bavimo poslom uzaludnim i bez perspektive, već zato što postignuća, opseg aktivnosti te sam status Centra i dramskog odgoja u Hrvatskoj nakon gotovo 18 godina djelovanja zahtijevaju od nas drukčije pozicioniranje i način rada u današnjim težim i zahtjevnijih društvenim i materijalnim uvjetima.

Nakon svečanog početka, kad ćemo dodijeliti našu Nagradu HCDO-a, skupština će se sastojati u osnovi od dva dijela: u prvom ćemo saslušati izvješća o svim glavnim aktivnostima Centra protekle godine, a u drugom, glavnom dijelu skupštine, zadaća nam je otvoriti probleme našeg funkcioniranja i pokrenuti raspravu kako raditi i djelovati u budućnosti. Na tu raspravu pozivamo sve naše članove, stare i nove, iz cijele Hrvatske. Priznajemo, međutim, da Centar nema financijskih mogućnosti da Vam pokrije putne troškove, pa stoga molimo za razumijevanje. Ujedno pozivamo članove iz Zagreba i susjednih županija, kojima putni troškovi ne bi trebali biti velikom preprekom, da se odazovu i pridruže nam se na skupštini. U nadi da Vas ovaj poziv neće ostaviti ravnodušnima, molimo sve koji odluče doći na skupštinu da nam, radi kvalitetnije organizacije rasprave, svoj dolazak potvrde na e-adresu: hcdo@hi.t-com.hr .

Predsjedništvo Hrvatskog centra za dramski odgoj

 

TIJEK GODIŠNJE SKUPŠTINE

16.00 sati  – SVEČANA DODJELA NAGRADE HCDO ZA 2013. GODINU

16.15

1. UVOD

1.1. Uvodna riječ predsjednika 

            1.2. Usvajanje dnevnog reda

            1.3. Izbor zapisničara i ovjerovitelja zapisnika

16.20

2. IZVJEŠĆA O RADU

2.1. Izvješća o aktivnostima

            2.1.1. Redovite aktivnosti radnih tijela (predsjedništvo; tajničke aktivnosti; internetske stranice; glasilo; dodjela stručnih                        zvanja; nagrade i priznanja HCDO)

            2.1.2. Akcije i projekti (Susret EDERED 2013.; projekt inkluzije Roma „Neka se čuje i naš glas!“;                                                        projekt  PartArt; aktivnosti u okviru IDEA-e > Kongres Pariz, IDEA Europa; projekt metodike građanskog odgoja;                         kampanja za umjetnički odgoj)

            2.1.3. Izvješća ogranaka

 2.2. Usvajanje izvješća

2.2. Financijsko izvješće, izvješće nadzornog odbora i usvajanje

17.40 Pauza

18.00

3. IZAZOVI BUDUĆNOSTI – KAKO POBOLJŠATI RAD HCDO-a?

            3.1. Uvodno izlaganje (naznaka problema i zadataka)

            3.2. Rad u malim skupinama (rasprava o problemima i zadacima)

            3.3. Plenarna rasprava (prijedlozi zaključaka)

            3.4. Usvajanje zaključaka

            (ZAVRŠETAK SKUPŠTINE PREDVIĐEN JE OKO 20,00 SATI)

SKUPŠTINA JE OTVORENA SVIMA ZAINTERESIRANIMA.
PRAVO GLASA IMAJU ČLANOVI S PODMIRENOM ČLANARINOM ZA 2013.
(Članarinu možete platiti i na godišnjoj skupštini.)

1. GODIŠNJA SKUPŠTINA HCDO

SUBOTA, 3. rujna 2011., 15,00 sati

CENTAR MLADIH RIBNJAK, RIBNJAK 1 (Park Ribnjak), ZAGREB

SKUPŠTINA JE OTVORENA SVIM ZAINTERESIRANIMA.

PRAVO GLASA IMAJU ČLANOVI S PODMIRENOM ČLANARINOM ZA 2011.

Članarinu možete platiti i na godišnjem saboru.

TIJEK GODIŠNJE SKUPŠTINE

SJEDNICA:

14,451. UVOD

1.1. Uvodna riječ predsjednika

1.2. Usvajanje dnevnog reda

1.3. Izbor zapisničara i ovjerovitelja zapisnika

15,002. IZVJEŠTAJI O RADU

2.1. Izvještaj predsjednika

2.2. Izvještaji o akcijama (izdavaštvo, internetske stranice, EDERED, IDEA, Projekt inkluzije Roma)

2.3. Izvještaji ogranaka

2.4. Rasprava i usvajanje izvještaja

2.5. Financijski izvještaj, izvještaj nadzornog odbora i usvajanje

16,003. Nagrade HCDO – Otvaranje natječaja za 2011.

16,104. Prijedlozi i plan rada u sljedećoj godini

Rasprava i usvajanje

16,455. Razno

 

(ZAVRŠETAK SKUPŠTINE PREDVIĐEN JE OKO 17,00 SATI)

2. RADNI SASTANAK STRUČNOG TIMA PROJEKTA
„DRAMSKI ODGOJ U SLUŽBI INKLUZIJE ROMA U DRUŠTVO“

SUBOTA, 3. rujna 2011., 17,30 sati

3. RADIONICEGODIŠNJEGSABORAHCDO2010.

ZA KOGA?

Radionica je namijenjena kako iskusnijim voditeljima dramskog rada, tako i onima koji tek počinju s takvim radom ili se naprosto zanimaju za dramsko-scenski odgojni rad.

Također, radionica je otvorena ne samo članovima HCDO-a, nego i nečlanovima.

Prednost sudjelovanja imat će sljedeći sudionici:

- članovi HCDO s uredno plaćenom članarinom,

- svi oni koji se ranije prijave (jer je broj mjesta ograničen).

CIJENApojedine radionice:

Članovi s uredno plaćenom članarinom250 kn

Članovi s neplaćenom članarinom350 kn

Nečlanovi350 kn

Plaćanje radionice (i članarine) može se izvršiti gotovinom po dolasku na radionicu ili prije toga općom uplatnicom na žiro-račun 2340009-1100135102, Privredna banka Zagreb (za HCDO). U potonjem slučaju molimo da uplatnicu pokažete pri dolasku na radionicu.

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

RADIONICA 1

„SVI ZA MNOM! SVI SA MNOM!“ – VODITELJ/ICA U ULOZI

Voditeljica: Grozdana Lajić Horvat, dramska pedagoginja, Zagreb

srijeda, 31.8.-petak, 2.9.2010.popodne 15,00 – 19,00

Što se događa kada voditelj/ica dramskoga rada (učitelj/ica u razredu, voditelj/ica dramske družine ili dramskog studija) izađe iz svoje uobičajene pozicije davatelja uputa, promatrača, slušača i redatelja te se na različite načine zajedno sa sudionicima uključuje u scensku/ dramsku igru? Je li to pedagoški (ili estetički!) ispravno ili ne? Potiče li takav način rada kreativnost sudionika ili je blokira? Je li on primjeren samo za improvizaciju na satovima i pokusima ili i za javne predstave?

Pozicija i načini djelovanja voditelja koji suigra s učesnicima dramskog rada bitno su drugačiji od onih kad je on ili ona izvan uloge, a emocionalni i mentalni angažman sudionika s kojima igra puno je snažniji. Oni mnogo aktivnije istražuju temu koju obrađuju, dok istovremeno indirektno usvajaju zakonitosti dramskog medija i scenske komunikacije. Time i njihovo učenje (u razredu, na satovima dramske družine ili u kazališnoj predstavi) postaje uzbudljivije i trajnije emocionalno utisnuto u njihova bića. Taj način suradnje voditelj/polaznici može biti tek dio jednog sata, ali može imati i oblik javnog nastupa. Ali o tome na radionici… :) Vidimo se!

Grozdana Lajić diplomirala je francuski jezik i opću informatologiju te apsolvirala studij teatrologije na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Zaposlena je kao dramska pedagoginja u Učilištu ZKM. Prevodi za kazalište s francuskog i engleskog. Od 1999. objavljivala kazališne kritike u Vijencu, a od 2002. vodi radionice u školama, udrugama i medijskim projektima. 2007. u Učilištu ZKM ostvaruje predstavu-mjuzikl Zabranjena vrata koja je na Festivalu hrvatskih kazališnih amatera proglašena najboljom.

RADIONICA 2

PRIČE U POKRETU

Voditeljica: Tina Hofman, glumica i redateljica, Grožnjan/Birmingham

četvrtak, 1.9. – subota,3.9.2011.ujutro10,00 – 14,00

Radionica je namijenjena upoznavanju tehnika fizičkog teatra koje mogu poslužiti proširivanju izvođačkih i izražajnih mogućnosti te osviježivanju načina rada dramskih pedagoga i svih onih koji rade s djecom i mladima. Polaznici radionice ne trebaju imati zavidnu fizičku formu, već samo dovoljno radoznalosti da istražuju kazališne tehnike kroz upotrebu tijela, kroz spontanost i igru. Cilj je radionice raditi na buđenju i korištenju svojih vlastitih atributa, prepoznavanju vlastitih izazova i na razvoju samosvijesti. Tijekom izvođenja vježbi naglasak je na radu s partnerom ili grupom te na promatranju i analizi tuđeg rada – kako pojedinca tako i grupe. Naglasak je na izgradnji povjerenja, komunikacije i kohezije unutar grupe.Obrađuju se tehnike pripreme i osviještenja tijela i izgradnje odnosa sa prostorom. Dio vremena posvetit će se analizi (kroz igru) obrađenih tehnika u mogućem radu sa vlastitim grupama djece i mladih. Također se razrađuju tehnike i zakonitosti jednostavne fizičke karakterizacije, što će biti posebno korisno dramskim pedagozima kao sredstvo oblikovanja raznovrsnih likova te mogućnosti brzog ali preciznog prebacivanja iz jednoga u drugi lik.

Tina Hofman je glumica, redateljica i kazališna pedagoginja koja živi na relaciji Velika Britanija (Birmingham ) – Hrvatska (Grožnjan). Bila je dugogodišnja polaznica Učilišta ZKM gdje je prošla temeljnu obuku iz moderne mime. 1998. u Londonu upisuje Školu mime Desmonda Jonesa, gdje po završenom studiju ostaje raditi kao asistentica te započinje svoju karijeru glumice, redateljice i pedagoginje. Surađuje s nizom odgojnih kazališta u projektima za djecu i mlade, za osobe s posebnim potrebama, za mladež u sukobu sa zakonom. Istovremeno se dalje usavršava u različitim tehnikama fizičkog i tjelesnog teatra od commedie dell’arte, korporalne mime i klaunerije do tehnika scenske borbe. Akademsko obrazovanje nastavila je stjecanjem diplome na prestižnom Rose Bruford Collegeu, a uskoro priprema i nastavak na istraživačkom radu. I u glumačkoj karijeri ostvaruje niz uloga i projekata: od Shakespeare-a do kazališta apsurda, novih suvremenih pisaca i neverbalnog teatra. Kao redatelj postavlja radi na projektima komornog teatra, teatra na otvorenom, tradicionalnog engleskog putujućeg teatra, te ambijentalnog teatra i kazališta u kretanju. Od 2004. radi kao stalni redatelj dječjeg teatra Flying Pizza. Tina je ujedno i koproducent putujućeg kazališta Dreamscape Theatre s kojim redovito posjećuje Kanadu, te u partnerstvu vodi Dreamscape Arts galeriju i organizaciju posvećenu međukulturnoj razmjeni. Veliki dio svog života bavi se jogom kojom također prožima svoj pedagoški rad.

RADIONICA 3

UČINKOVITA GLUMA

Voditelj: Denis Patafta, dramski pedagog i glumački instruktor, Zagreb

srijeda, 31.8.-petak, 2.9.2011.ujutro10,00 – 14,00

Za razliku od većine glumačkih radionica koje se bave određenim procesima rada glumca na sebi ova se radionica bavi rezultatom, tj. glumačkom učinkovitošću ili načinima kako uz što manje uloženih sredstava (vremena, energije, proba…) doći do kvalitetnog rezultata – uloge, lika, ili razrješenja konkretnog glumačkog problema. Vremena za naš dramski rad je malo, i čini nam se, sve manje. Slično je i sa sredstvima koje uspijevamo osigurati za naše projekte. Od nas se traži da sa smanjenim sredstvima ostvarujemo jednake ili još bolje rezultate. Audicija za različite televizijske i kazališne projekte je sve više – zahtjeva se brza reakcija bez mnogo „mudrovanja“. Naravno da kvalitetan projekt zahtijeva ulaganje određenog vremena, novaca i energije, no postoje tehnike, „prečice“, koje nam mogu omogućiti da to vrijeme značajno skratimo. Ova radionica se bavi upoznavanjem s tim tehnikama i njihovom primjenom u konkretnom odgojno-dramskom projektu.

Denis Patafta preko petnaest godina radi s djecom i mladima, s amaterima i profesionalcima, u brojnim kazalištima i kulturnim centrima u Hrvatskoj i u inozemstvu. Pokretač je i voditelj festivala studentskog kazališta Test u Zagrebu te član Izvršnog odbora Međunarodne organizacije sveučilišnih kazališta. Jedan je od osnivača Zagrebačkog glumačkog studija gdje se njeguje «gluma po metodi». Bio je polaznik Učilišta ZKM-a i pohađao je brojne radionice različitih glumačkih i dramskopedagoških tehnika. Vodio je niz radionica «metode» u Hrvatskoj i inozemstvu. Kao dramski pedagog radio je u Učilištu ZKM i Dramskom studiju Zorin doma u Karlovcu. Voditelj je Studentskog kazališnog studija SC u Zagrebu te dramski pedagog u Dramskom studiju DK Dubrava, a vodi i dramsku družinu u privatnoj srednjoj školi “LINigra” u Zagrebu. Jedan je od osnivača Hrvatskog centra za dramski odgoj i trenutno obnaša dužnost njegova predsjednika.

Godišnji Sabor HCDO-a – radionice, Skupština… 27.- 31. kolovoza 2013.

POŠTOVANE ČLANICE! POŠTOVANI ČLANOVI!

Godišnji sabor održavamo u posljednjem tjednu prije pocetka nove školske godine. Vjerujemo da ovaj termin odgovara vecem broju naših clanova, navlastito onima koji rade u školama, te da cete medu ponudenim radionicama naci teme koje Vas zanimaju. Molimo Vas da nadete vremena i da, uz sudjelovanje na radionicama, dodete na godišnju skupštinu te sudjelujete u njezinu radu.

  pdfPOZIV NA GODIŠNJI SABOR HCDO 2013. (190)

docPrijavni list za radionice_ Sabor HCDO 2013.doc (196)

——————————————————————————————————————————————-

1. GODIŠNJA SKUPŠTINA HCDO
subota, 31. kolovoza 2013., 15.00 sati
CENTAR MLADIH RIBNJAK, RIBNJAK 1 (Park Ribnjak), ZAGREB

SKUPŠTINA JE OTVORENA SVIM ZAINTERESIRANIMA. PRAVO GLASA IMAJU ČLANOVI S PODMIRENOM ČLANARINOM ZA 2013.

Članarinu možete platiti i na godišnjem saboru.

TIJEK GODIŠNJE SKUPŠTINE

15,00 sati

1. UVOD

1.1. Uvodna riječ predsjednika
1.2. Usvajanje dnevnog reda
1.3. Izbor zapisničara i ovjerovitelja zapisnika

15,15 sati

2. IZVJEŠTAJI O RADU

2.1. Izvještaj predsjednika
2.2. Izvještaji o akcijama (izdavaštvo, Susret EDERED, kongres IDEA-e, Projekt inkluzije Roma, projekt PartArt, projekt metodike građanskog odgoja i dr.)
2.3. Izvještaji ogranaka
2.4. Rasprava i usvajanje izvještaja
2.5. Financijski izvještaj, izvještaj nadzornog odbora i usvajanje

16,15 sati

3. Prijedlozi i plan rada u sljedećoj godini

17,00 sati

4. Nagrade HCDO – Otvaranje natječaja za 2013. (rasprava i usvajanje)

17,30 sati

5. Razno

(Završetak Skupštine predviđen je oko 18,00 sati)

———————————————————————————————————————————————————————————

2. RADIONICE  GODIŠNJEG  SABORA  HCDO  2013.

ZA KOGA?

Radionica je namijenjena kako iskusnijim voditeljima dramskog rada, tako i onima koji tek počinju s takvim radom ili se naprosto zanimaju za dramsko-scenski odgojni rad. Također, radionica je otvorena ne samo članovima HCDO-a, nego i nečlanovima.

Prednost sudjelovanja imat će sljedeći sudionici:
– članovi HCDO s uredno plaćenom članarinom,
– svi oni koji se ranije prijave (jer je broj mjesta ograničen).

CIJENA  pojedine radionice:

Članovi s uredno plaćenom članarinom     250 kn
Članovi s neplaćenom članarinom     350 kn
Nečlanovi    350 kn

Plaćanje radionice (i članarine) može se izvršiti gotovinom po dolasku na radionicu ili prije toga općom uplatnicom na žiro-račun 2340009-1100135102, Privredna banka Zagreb (za HCDO). U potonjem slučaju molimo da uplatnicu pokažete pri dolasku na radionicu.

docPrijavni list za radionice_ Sabor HCDO 2013.doc (196)

 

RADIONICA 1

TIJELO MAŠTE/MAŠTA TIJELA – PRIMIJENJENE TEHNIKE FIZIČKOG TEATRA
Voditeljica: Tina Hofman, glumica i redateljica, Grožnjan/Birmingham
utorak, 27.8. 2013. ujutro 10,00 – 14,00 i popodne 15,00 – 19,00
srijeda 28.8.2013. 10,00 – 14,00

 

Radionica je namijenjena upoznavanju osnovnih tehnika fizičkog teatra koje mogu poslužiti proširivanju izvođačkih i izražajnih mogućnosti te osvježavanju načina rada dramskih pedagoga i svih onih koji rade s djecom i mladima. Cilj je radionice ohrabriti spontanost, radoznalost i igru. Obrađuju se tehnike osnovne fizičke karakterizacije (inspirirane metodama Jacquesa Lecoqa, a posebno korisne za stvaranje raznolikih likova i brzo prebacivanje iz jednoga u drugi lik), neverbalne improvizacije kao predloška za stvaranje dramskih situacija (korisno za stvaranje novog izvedbenog materijala i za pisanje), te stvaralačkog oblikovanja jednostavnih situacija potaknutih fotografijom ili slikom. Dio vremena posvetit će se analizi promatranog materijala kao pomoć pri prepoznavanju dramaturških zakonitosti i za razvijanje „redateljskog oka“.

Tina Hofman je glumica, redateljica i kazališna pedagoginja koja živi na relaciji Velika Britanija (Birmingham ) – Hrvatska (Grožnjan). Bila je dugogodišnja polaznica Učilišta ZKM gdje je prošla temeljnu obuku iz moderne mime. Godine 1998. u Londonu upisuje Školu mime Desmonda Jonesa, gdje po završenom studiju ostaje raditi kao asistentica te započinje svoju karijeru glumice, redateljice i pedagoginje. Surađuje s nizom odgojnih kazališta u projektima za djecu i mlade, za osobe s posebnim potrebama, za mladež u sukobu sa zakonom. Istovremeno se dalje usavršava u različitim tehnikama fizičkog i tjelesnog teatra od commedie dell’arte, korporalne mime i klaunerije do tehnika scenske borbe. Akademsko obrazovanje nastavila je stjecanjem diplome na prestižnom Rose Bruford Collegeu, a uskoro priprema i nastavak na istraživačkom radu. I u glumačkoj karijeri ostvaruje niz uloga i projekata: od Shakespearea do kazališta apsurda, novih suvremenih pisaca i neverbalnog teatra. Kao redatelj radi na projektima komornog teatra, teatra na otvorenom, tradicionalnog engleskog putujućeg teatra, te ambijentalnog teatra i kazališta u kretanju. Od 2004. radi kao stalni redatelj dječjeg teatra Flying Pizza. Tina je ujedno i koproducent putujućeg kazališta Dreamscape Theatre s kojim redovito posjećuje Kanadu, te u partnerstvu vodi Dreamscape Arts galeriju i organizaciju posvećenu međukulturnoj razmjeni.

 

RADIONICA 2

PRIMIJENJENI JAPAN – DALEKOISTOČNE TEHNIKE
U DRAMSKOM RADU S DJECOM I MLADIMA
Voditelj: Denis Patafta, dramski pedagog i glumački instruktor, Zagreb
srijeda 28.8. 2013. – petak 30. 08. 2013.
popodne 15,00 – 19,00

Tehnike Noh kazališta, Bhuto plesa, borilačkog umijeća Aikida i glumačke metode Tadashija Suzukija – japanskog Grotowskog (nema nikakve veze s istoimenom tehnikom učenja sviranja violine) – prilagođene radu u dramskom studiju s djecom i mladima na način kako ih koristi voditelj u svojoj dramsko-pedagoškoj praksi. Za razliku od većine “zapadnjačkih” glumačkih metoda, one koje su se razvile na “istoku” ne inzistiraju toliko na “psihologiji” već na pronalaženju unutrašnjeg balansa i upravljanja energijom. Voditelj koristi znanja i umijeća koje je stekao na radionicama i seminarima nabrojanih tehnika i vještina kako bi kod djece i mladih razvio unutrašnju disciplinu, osnažio samosvijest i omogućio mladim polaznicima da shvate ulogu intuitivno, učinkovito i bez suvišnog “psihologiziranja”, te da je izraze neposredno i u potpunosti. Proces uključuje i rad na glasovnoj ekspresiji, na razvoju timskog rada i osjećaja za grupnu dinamiku, te za prostor scenske igre. Na radionici će se raditi praktično na vježbama disanja, koncentracije te kontrole i usmjeravanja energije, a učinci i primjena vježbi testirat će se na etidama i prizorima, grupno i individualno, na način kako bi ih polaznici mogli primijeniti u svojim radnim sredinama.

Denis Patafta već 20 godina radi s djecom i mladima, s amaterima i profesionalcima, u brojnim kazalištima, kulturnim centrima i školama u Hrvatskoj i u inozemstvu. Pokretač je i producent festivala studentskog kazališta Test! u Zagrebu te član Izvršnog odbora Međunarodne organizacije sveučilišnih kazališta. Jedan je od osnivača i glumački instruktor Zagrebačkog glumačkog studija. Bio je polaznik Učilišta ZKM-a i pohađao je brojne radionice različitih glumačkih i dramsko-pedagoških tehnika. Za nastavnike i dramske pedagoge vodio je radionice “Gluma po metodi”, “Karizma za nastavnike”, “Učinkovita gluma” i druge. Umjetnički je voditelj Studentskog kazališnog studija SC-a u Zagrebu te hrvatski voditelj međunarodnog projekta inkluzije Roma pomoću dramskih tehnika. Jedan je od osnivača Hrvatskog centra za dramski odgoj i trenutno obnaša dužnost njegova predsjednika.

RADIONICA 3

PARTICIPATIVNE METODE ZA GRAĐANSKI ODGOJ
Voditelj: Vlado Krušić, redatelj i dramski pedagog
srijeda, 28.8.2013. – petak, 30.8.2012.
popodne 15,00 – 19,00
Ova radionica je besplatna!

 Radionica je nastavak radionice s posljednjeg godišnjeg sabora održanog na samom kraju 2012.godine i predstavlja drugi korak u stvaranju radne skupine za oblikovanje participativne metodike građanskog odgoja i obrazovanja. Uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja (GOO) jedan je od prioriteta hrvatskog školskog sustava, no postoji još niz otvorenih pitanja kako o opsegu i ustroju podučavanja tako i o metodici kojom će se GOO predavati učenicima. U dosadašnjim pilot-projektima, realiziranima u 12 hrvatskih škola tijekom 2012. i 2013. godine, pokazala se potreba za oblikovanjem prikladne metodike GOO, pri čemu su na široko prihvaćanje i zanimanje naišli upravo dramsko-pedagoški postupci i metode. Budući da provjerena i usustavljena metodika GOO u ovom trenutku još uvijek ne postoji, glavnim ciljem djelovanja radne skupine u budućnosti smatramo doprinos osmišljavanju i realizaciji projekta oblikovanja participativne metodike GOO. Posebne pak zadaće ove radionice jesu: a) razmjena znanja i iskustava koja mogu biti temelj oblikovanja metodike GOO, zatim b) stvaranje čvršće strukture radne skupine, i c) planiranje budućih aktivnosti i načina djelovanja. Radionica je namijenjena profesionalnim učiteljima, školskim stručnim suradnicima (pedagozima i psiholozima), odgajateljima, dramskim pedagozima, edukatorima te suradnicima i aktivistima drugih udruga koje zagovaraju i promiču GOO, i koji u svom praktičnom školskom i odgojnom radu te građanskom djelovanju već koriste participativne oblike rada. Neke članice i članovi HCDO, za koje znamo da već imaju iskustva i motivaciju za GOO, kao i predstavnice nekih udruga koje ga promiču, bit će izravno pozvani da sudjeluju u radu skupine. No ovaj poziv upućujemo i svima ostalima koje zanima i koji žele prihvatiti izazov građanskog odgoja u školskim (ali i izvanškolskim!) okvirima i koji su spremni suočiti se s pitanjima i dilemama vezanima uz njegovo uvođenje i realizaciju.

Vlado Krušić, dr. sc., dramski pedagog i redatelj, od 1988. do 2008. voditelj je Učilišta Zagrebačkog kazališta mladih, gdje vodi program otkrivanja i potpore dramski darovite djece.1996. potiče osnivanje Hrvatskog centra za dramski odgoj gdje do 2006. obnaša dužnost predsjednika. Od 2004. predsjednik je Generalne skupštine Međunarodne udruge za dramu/kazalište i odgoj (IDEA). Organizirao je i vodio, u Hrvatskoj i inozemstvu, preko 120 seminara, radionica i savjetovanja u području dramskog odgojnog i stvaralačkog rada s djecom i mladeži te s amaterima. Kao vanjski suradnik predavao je Osnove dramske pedagogije na Odsjeku kroatistike Filozofskog fakulteta u Zagrebu, na Visokoj učiteljskoj školi u Petrinji,a trenutno predaje Scensku kulturu i Dramski odgoj na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu-Odsjek Čakovec. Od 2008. voditelj je Kazališnog studija mladih Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu.

RADIONICA 4

GLAS – KAKO GA ČUVATI I KAKO GA KREATIVNO KORISTITI
Voditeljica: Marina Petković Liker, fonetičarka, redateljica i dramska pedagoginja, Zagreb
četvrtak, 29.8. 2013. – subota, 31.8.2013.
ujutro 10,00 – 14,00

Radionica je namijenjena učiteljima, odgajateljima, edukatorima, voditeljima školskih i amaterskih dram-skih i recitatorskih skupina, glumcima amaterima i svima ostalima koji svoj glas koriste u profesionalnom radu i koje zanima govorno stvaralaštvo ili se njime bave. Na radionici će se proći kroz jednu od tehnika pripreme tijela i glasa za skladno i ugodno korištenje glasa u govoru. Uz to, rad će biti posvećen otkri-vanju povezanosti glasa s emotivnošću, atmosferom i karakterom kao pretpostavkom slobodnog, uvjer-ljivog i doživljenog govorenja, te će se polaznici upoznati s nekoliko pristupa razvoju ekspresivnosti u glasu i govoru.

Marina Petković Liker diplomirala fonetiku i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, te kazališnu režiju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, gdje je i zaposlena kao asistentica na katedri scenskog govora. Radila kao asistentica na Umjetničkoj akademiji u Osijeku na kolegiju Glas, te na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu na kolegiju Lutkarstvo i scenska kultura. U Dramskom studiju Tirena i u Dramskom studiju učilišta ZKM radila kao dramski pedagog i pedagog glasa. Vodi radionice scenskog glasa i govora te zaštite glasa za nastavnike. Režirala je petnaestak predstava.

docPrijavni list za radionice_ Sabor HCDO 2013.doc (196)

1. GODIŠNJA SKUPŠTINA HCDO

SUBOTA, 3. rujna 2011., 15,00 sati

CENTAR MLADIH RIBNJAK, RIBNJAK 1 (Park Ribnjak), ZAGREB

SKUPŠTINA JE OTVORENA SVIM ZAINTERESIRANIMA.

PRAVO GLASA IMAJU ČLANOVI S PODMIRENOM ČLANARINOM ZA 2011.

Članarinu možete platiti i na godišnjem saboru.

TIJEK GODIŠNJE SKUPŠTINE

SJEDNICA:

14,451. UVOD

1.1. Uvodna riječ predsjednika

1.2. Usvajanje dnevnog reda

1.3. Izbor zapisničara i ovjerovitelja zapisnika

15,002. IZVJEŠTAJI O RADU

2.1. Izvještaj predsjednika

2.2. Izvještaji o akcijama (izdavaštvo, internetske stranice, EDERED, IDEA, Projekt inkluzije Roma)

2.3. Izvještaji ogranaka

2.4. Rasprava i usvajanje izvještaja

2.5. Financijski izvještaj, izvještaj nadzornog odbora i usvajanje

16,003. Nagrade HCDO – Otvaranje natječaja za 2011.

16,104. Prijedlozi i plan rada u sljedećoj godini

Rasprava i usvajanje

16,455. Razno

 

(ZAVRŠETAK SKUPŠTINE PREDVIĐEN JE OKO 17,00 SATI)

2. RADNI SASTANAK STRUČNOG TIMA PROJEKTA
„DRAMSKI ODGOJ U SLUŽBI INKLUZIJE ROMA U DRUŠTVO“

SUBOTA, 3. rujna 2011., 17,30 sati

3. RADIONICEGODIŠNJEGSABORAHCDO2010.

ZA KOGA?

Radionica je namijenjena kako iskusnijim voditeljima dramskog rada, tako i onima koji tek počinju s takvim radom ili se naprosto zanimaju za dramsko-scenski odgojni rad.

Također, radionica je otvorena ne samo članovima HCDO-a, nego i nečlanovima.

Prednost sudjelovanja imat će sljedeći sudionici:

- članovi HCDO s uredno plaćenom članarinom,

- svi oni koji se ranije prijave (jer je broj mjesta ograničen).

CIJENApojedine radionice:

Članovi s uredno plaćenom članarinom250 kn

Članovi s neplaćenom članarinom350 kn

Nečlanovi350 kn

Plaćanje radionice (i članarine) može se izvršiti gotovinom po dolasku na radionicu ili prije toga općom uplatnicom na žiro-račun 2340009-1100135102, Privredna banka Zagreb (za HCDO). U potonjem slučaju molimo da uplatnicu pokažete pri dolasku na radionicu.

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

RADIONICA 1

„SVI ZA MNOM! SVI SA MNOM!“ – VODITELJ/ICA U ULOZI

Voditeljica: Grozdana Lajić Horvat, dramska pedagoginja, Zagreb

srijeda, 31.8.-petak, 2.9.2010.popodne 15,00 – 19,00

Što se događa kada voditelj/ica dramskoga rada (učitelj/ica u razredu, voditelj/ica dramske družine ili dramskog studija) izađe iz svoje uobičajene pozicije davatelja uputa, promatrača, slušača i redatelja te se na različite načine zajedno sa sudionicima uključuje u scensku/ dramsku igru? Je li to pedagoški (ili estetički!) ispravno ili ne? Potiče li takav način rada kreativnost sudionika ili je blokira? Je li on primjeren samo za improvizaciju na satovima i pokusima ili i za javne predstave?

Pozicija i načini djelovanja voditelja koji suigra s učesnicima dramskog rada bitno su drugačiji od onih kad je on ili ona izvan uloge, a emocionalni i mentalni angažman sudionika s kojima igra puno je snažniji. Oni mnogo aktivnije istražuju temu koju obrađuju, dok istovremeno indirektno usvajaju zakonitosti dramskog medija i scenske komunikacije. Time i njihovo učenje (u razredu, na satovima dramske družine ili u kazališnoj predstavi) postaje uzbudljivije i trajnije emocionalno utisnuto u njihova bića. Taj način suradnje voditelj/polaznici može biti tek dio jednog sata, ali može imati i oblik javnog nastupa. Ali o tome na radionici… :) Vidimo se!

Grozdana Lajić diplomirala je francuski jezik i opću informatologiju te apsolvirala studij teatrologije na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Zaposlena je kao dramska pedagoginja u Učilištu ZKM. Prevodi za kazalište s francuskog i engleskog. Od 1999. objavljivala kazališne kritike u Vijencu, a od 2002. vodi radionice u školama, udrugama i medijskim projektima. 2007. u Učilištu ZKM ostvaruje predstavu-mjuzikl Zabranjena vrata koja je na Festivalu hrvatskih kazališnih amatera proglašena najboljom.

RADIONICA 2

PRIČE U POKRETU

Voditeljica: Tina Hofman, glumica i redateljica, Grožnjan/Birmingham

četvrtak, 1.9. – subota,3.9.2011.ujutro10,00 – 14,00

Radionica je namijenjena upoznavanju tehnika fizičkog teatra koje mogu poslužiti proširivanju izvođačkih i izražajnih mogućnosti te osviježivanju načina rada dramskih pedagoga i svih onih koji rade s djecom i mladima. Polaznici radionice ne trebaju imati zavidnu fizičku formu, već samo dovoljno radoznalosti da istražuju kazališne tehnike kroz upotrebu tijela, kroz spontanost i igru. Cilj je radionice raditi na buđenju i korištenju svojih vlastitih atributa, prepoznavanju vlastitih izazova i na razvoju samosvijesti. Tijekom izvođenja vježbi naglasak je na radu s partnerom ili grupom te na promatranju i analizi tuđeg rada – kako pojedinca tako i grupe. Naglasak je na izgradnji povjerenja, komunikacije i kohezije unutar grupe.Obrađuju se tehnike pripreme i osviještenja tijela i izgradnje odnosa sa prostorom. Dio vremena posvetit će se analizi (kroz igru) obrađenih tehnika u mogućem radu sa vlastitim grupama djece i mladih. Također se razrađuju tehnike i zakonitosti jednostavne fizičke karakterizacije, što će biti posebno korisno dramskim pedagozima kao sredstvo oblikovanja raznovrsnih likova te mogućnosti brzog ali preciznog prebacivanja iz jednoga u drugi lik.

Tina Hofman je glumica, redateljica i kazališna pedagoginja koja živi na relaciji Velika Britanija (Birmingham ) – Hrvatska (Grožnjan). Bila je dugogodišnja polaznica Učilišta ZKM gdje je prošla temeljnu obuku iz moderne mime. 1998. u Londonu upisuje Školu mime Desmonda Jonesa, gdje po završenom studiju ostaje raditi kao asistentica te započinje svoju karijeru glumice, redateljice i pedagoginje. Surađuje s nizom odgojnih kazališta u projektima za djecu i mlade, za osobe s posebnim potrebama, za mladež u sukobu sa zakonom. Istovremeno se dalje usavršava u različitim tehnikama fizičkog i tjelesnog teatra od commedie dell’arte, korporalne mime i klaunerije do tehnika scenske borbe. Akademsko obrazovanje nastavila je stjecanjem diplome na prestižnom Rose Bruford Collegeu, a uskoro priprema i nastavak na istraživačkom radu. I u glumačkoj karijeri ostvaruje niz uloga i projekata: od Shakespeare-a do kazališta apsurda, novih suvremenih pisaca i neverbalnog teatra. Kao redatelj postavlja radi na projektima komornog teatra, teatra na otvorenom, tradicionalnog engleskog putujućeg teatra, te ambijentalnog teatra i kazališta u kretanju. Od 2004. radi kao stalni redatelj dječjeg teatra Flying Pizza. Tina je ujedno i koproducent putujućeg kazališta Dreamscape Theatre s kojim redovito posjećuje Kanadu, te u partnerstvu vodi Dreamscape Arts galeriju i organizaciju posvećenu međukulturnoj razmjeni. Veliki dio svog života bavi se jogom kojom također prožima svoj pedagoški rad.

RADIONICA 3

UČINKOVITA GLUMA

Voditelj: Denis Patafta, dramski pedagog i glumački instruktor, Zagreb

srijeda, 31.8.-petak, 2.9.2011.ujutro10,00 – 14,00

Za razliku od većine glumačkih radionica koje se bave određenim procesima rada glumca na sebi ova se radionica bavi rezultatom, tj. glumačkom učinkovitošću ili načinima kako uz što manje uloženih sredstava (vremena, energije, proba…) doći do kvalitetnog rezultata – uloge, lika, ili razrješenja konkretnog glumačkog problema. Vremena za naš dramski rad je malo, i čini nam se, sve manje. Slično je i sa sredstvima koje uspijevamo osigurati za naše projekte. Od nas se traži da sa smanjenim sredstvima ostvarujemo jednake ili još bolje rezultate. Audicija za različite televizijske i kazališne projekte je sve više – zahtjeva se brza reakcija bez mnogo „mudrovanja“. Naravno da kvalitetan projekt zahtijeva ulaganje određenog vremena, novaca i energije, no postoje tehnike, „prečice“, koje nam mogu omogućiti da to vrijeme značajno skratimo. Ova radionica se bavi upoznavanjem s tim tehnikama i njihovom primjenom u konkretnom odgojno-dramskom projektu.

Denis Patafta preko petnaest godina radi s djecom i mladima, s amaterima i profesionalcima, u brojnim kazalištima i kulturnim centrima u Hrvatskoj i u inozemstvu. Pokretač je i voditelj festivala studentskog kazališta Test u Zagrebu te član Izvršnog odbora Međunarodne organizacije sveučilišnih kazališta. Jedan je od osnivača Zagrebačkog glumačkog studija gdje se njeguje «gluma po metodi». Bio je polaznik Učilišta ZKM-a i pohađao je brojne radionice različitih glumačkih i dramskopedagoških tehnika. Vodio je niz radionica «metode» u Hrvatskoj i inozemstvu. Kao dramski pedagog radio je u Učilištu ZKM i Dramskom studiju Zorin doma u Karlovcu. Voditelj je Studentskog kazališnog studija SC u Zagrebu te dramski pedagog u Dramskom studiju DK Dubrava, a vodi i dramsku družinu u privatnoj srednjoj školi “LINigra” u Zagrebu. Jedan je od osnivača Hrvatskog centra za dramski odgoj i trenutno obnaša dužnost njegova predsjednika.